moa karlsson ♥

Alla inlägg under juni 2012

Av moa karlsson - 29 juni 2012 10:53

okej, jag tror rubriken förklarar allting. JAG SKA TILL PEACE & LOVE FESTIVALEN I BORLÄNGE MED VÄRLDENS BÄSTA! fatta vad taggad jag är alltså. vi ska vara där idag och imorgon. kommer få se massa artister.. rebecca & fiona, melissa horn, skrillex, rihanna, kent.. åååh! okej, jag ska berätta allting nu. det var såhär, för kanske en eller två månader sen fick jag reda på att rihanna skulle komma till peace & love, och jag typ tjatade sönder pappa om att jag ville gå. men han sa nej hela tiden och tyckte det var onödigt. men igår sa pappa att jag och han skulle gå för han ville se kent! och han hade frågat wilmas pappa om han ville följa med för att han ändå skulle åka till dalarna, och då ska wilma också följa med!!! åh, fatta hur glad jag är. rihanna för andra gången. så pappa har redan fått hem biljetterna och allting, och om typ en timma åker vi! kommer inte kunna blogga föräns på söndag när vi åker hem. kommer såklart ta skit mycket foton med både kamera och mobil, och filma massor! är så cp-glad. det här kommer bli några utav dom bästa dagarna i hela mitt liv... så himla glad ♥

 

haha, jag emma och alexsandra igår.. vi försökte skriva "YOLO" och "LOVE" med händerna men det funkade inte så bra.. nej, nu måste jag skynda mig och träffa emma och alexs innan dom drar till båstad, och sen drar jag och wilma till PEACE AND LOVE 2012. GRYYYMT! 

hejdå strängäs!

Av moa karlsson - 28 juni 2012 22:06

omg, fatta vad jag nyss fick reda på!!!! shit, är så jävla cp-glad! JAG HAR VÄRLDENS BÄSTA PAPPA. 

imorrn kör vi! åååh shit det ska bli så kul, jag är taggad till 100%. nu blir det att börja packa, och vid 12-tiden imorrn åker jag. berättar allt imorgon. ska blogga om kvällen också lite senare..

   

SHIT VAD GLAD JAG ÄR!!!


Av moa karlsson - 28 juni 2012 18:59

hej!

det blev ingen shopping idag för tilda ville inte följa med, så jag ska försöka ta med mig emma nån gång i veckan istället. aja, istället för shopping gick jag och emma ner på på stan och köpte glass och satte oss vid hamnen och pratade lite. sen gick vi runt, och köpte lite smågodis haha. ååh, emma vi är så moffiga.. aja, vi gick runt lite på stan och sen satte vi oss på en brygga och bara myste lite.

 

 

 

och nu sitter jag hemma och äter jordgubbar och njuter av livet! haha. och ja, vi vet att bilderna är sjukt snygga haha.. ikväll ska jag, emma och alexsandra dra ner och ta ett litet kvällsdopp! haha, myspys. nej men det kommer vara sjukt kallt.. ifall jag ens vågar bada hahaha. 

äh, jag bloggar mera senare istället. puss♥

Av moa karlsson - 28 juni 2012 14:22

 

hejsvejs! känner mig jävligt shoppingsugen idag men ingen av mina kompisar kan följa med mig och shoppa. ååh, fan. ska ringa till lillsyrran och titta ifall hon vill följa med för jag vill inte gå helt forever alone och tröst shoppa haha. men men, om inte hon kan eller vill får väl det kanske bli sista utvägen. måste bara få tag på henne först.. nej, vi får se hur det blir! bloggar senare, puss & kram ♥


Av moa karlsson - 28 juni 2012 12:50

 

Av moa karlsson - 28 juni 2012 00:14

skit i rubriken, men den är fan sann haha. men i alla fall, har nyss skypat med elias och kim typ jääättelänge. nu ska jag sätta på nån bra film och försöka sova. imorrn ska jag försöka vara bättre med uppdateringen osv.

aja, vi hörs. puss, kram & godnatt♥




Av moa karlsson - 27 juni 2012 16:30

förlåt för världens sämsta uppdatering idag, har verkligen inte haft någon lust att blogga överhuvudtaget.. tänkte i alla fall svara på resten av frågorna nu, och som jag skrev i förra inlägget - om ni känner att ni inte är nöjda med svaret eller glömt att fråga nåt så svarar jag i ett annat inlägg. 

 

1. musiksmak? - alltså jag gillar typ alla sorters musik förutom metal och hårdrock haha.

2. är du en djurmänniska? - asså jag vet inte, jag är päls allergiker så jag har aldrig haft något eget djur, och jag kan inte klappa så många djur osv. men annars tycker jag djur är sjukt söta, och om jag inte varit allergisk skulle jag gjärna vilja börja på ridning eller något sånt. när jag var liten var jag galen i hästar haha..

3. är du nöjd med ditt utséende? - ibland, det beror på. ibland vill jag bara slita av mig håret när det inte blir som jag vill, eller bara stanna inne för att jag ser så trött ut. och ibland tycker jag att jag ser helt okej ut, så ja. det beror på helt enkelt. 

4. vilken truppgymnastik går du i? - om du menar förening, så går jag i SGF (strängnäs gymnastik förening).

5. gillar du att tävla? - jag älskar att tävla! 

6. har du tävlat i SM? - inte "stora" SM för vuxna, men jag har tävlat i USM - ungdoms sm. 

7. vem är din inspiration - om du har någon? - hm, måste vara rihanna i sånna fall.

8. om du skulle kyssa en kändis, vem skulle det vara? - harry styles eller nån annan i one direction! 

9. vilket är ditt favoritland? - ingen aning, det är nog USA. fast jag har aldrig varit där, men det verkar så himla bra där. high school, mycket större, modernare, massa shopping.....

10. vilken är din favoritstad, stockholm, göteborg eller malmö? - stockholm!

11. om du skulle behöva ändra ditt namn, vad skulle du ändra det till då? - rihanna! haha nej, men jag vet faktiskt inte haha. 

12. har du några djur? - nepp!

13. vem är din favorit i one direction? - har ingen direkt favorit faktiskt.

14. rihanna eller one direction? - då blir det nog rihanna.

15. vem är din största idol? - rihanna. 


nu kommer massa störda frågor som min kära kaninkompis alexsandra skickat till mig haha... 

16. älskar du kaniner? - asså haha alex...

17. kanin eller hare? - kanin haha.

18. vill du ha en kanin? - nej är päls allergiker och det vet du hahahaha..

19. vill du pussa en kanin? - nej tack.

20. älskar du mig lika mycket som jag älskar dig? - såklart!!!

21. tycker du kaniner är fluffiga? - haha wtf alexsandra.. jag vet inte haha!

22. är kanin ditt favoritdjur? - åh, haha vet inte.

23. tycker du jag tjatar lite om kaniner nu? - JA!!!

24. får jag fråga en kaninfråga till? - kör på ba!

25. har du gett kaniner mat nån gång? - jajamensan haha. 

Av moa karlsson - 26 juni 2012 23:49

tänkte jag skulle börja svara på några av frågorna jag fick in i söndags. hoppas alla blir nöjda med svaren, och om ni har flera frågor är det bara att kommentera så svarar jag i del 2. 


1. gillar du katter? - jadå!

2. vad är det bästa du vet? - gymnastik & soool ♥

3. din största dröm? - att bli riktig elitgymnast. 

4. vad skulle du göra om du vann en miljon? - jag skulle nog ta med mig min familj och mina vänner till new york och shoppat loss, haha! 

5. vad är det bästa du har gjort? - öh, det måste nog vara när jag och wilma var i london och var på rihanna's konsert i the O2 arena, det var så jävla grymt!

6. din största idol? - rihanna, one direction och nicki minaj! 

7. vilka tre saker skulle du inte klara dig utan? - min familj, mina vänner och min mobil.. hehe.

8. ditt favoritdjur? - hmm, det är nog faktiskt kaniner eller nåt sånt. 

9. roligaste filmen? - mean girls!

10. är du kär i någon, om ja vem? - nej, jag är inte kär i någon! 

11. är jack din pojkvän? - haha, nej det är han inte! han är min kusin

12. hur många syskon har du? - två stycken, hampus och tilda. 

13. din favoritfärg? - ljusgrön/limegrön!

14. nagellack eller smink? - hmm, nagellack tror jag.

15. har du någon youtube kanal där du laddar upp videos? - ja, jag har en youtube kanal fast jag laddar nästan aldrig upp videos på den. har inte riktigt koll på vad jag har för användarnamn, men har länkat en video i ett föregående inlägg som är från den kanalen. 

16. hur ofta sminkar du dig? - varje dag.

17. kenza eller kissie? - KENZA! ♥

18. justin bieber eller rihanna? - rihanna heeelt klart!!!

19. om du fick välja en stad att resa till, vilken? - hmm, new york eller paris.

20. vilket program gjorde du när du gjorde din fina header? - tack så mycket! jag använde inget program, jag gick in på en gratissida som heter ------> http://picmonkey.com

 

så, nu har jag svarat på 20 av era frågor, och jag svarar på resten imorgon! tack till alla er som skickat in frågor! nu ska jag titta på film, och sen sova. puss, kram & godnatt ♥

 

Presentation


Hej! Jag heter Moa Karlsson och är en 13-årig tjej från Strängnäs. Jag bloggar om vad jag gör på dagarna, musik, gymnastik, Rihanna och massa annat. Hoppas ni gillar bloggen! Släng gärna in en liten kommentar också. Puss!

Fråga mig

12 besvarade frågor

Omröstning

hur vill ni att mina inlägg ska vara?
 korta med mycket bilder.
 långa med mycket bilder.
 korta med få bilder.
 långa med få bilder.
 spelar ingen roll/bryr mig inte.

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

Gästboken

                                                                          


Ovido - Quiz & Flashcards