moa karlsson ♥

Alla inlägg under juli 2011

Av moa karlsson - 30 juli 2011 23:50

hej! 

sitter just nu här hemma och har tråkigt.. är inne på en sida som heter: www.bored.com och jag kan rekomendera den om man har tråkigt! haha, sökte på nåt random och då kom det upp.. ;)

men nu sitter jag också och redigerar lite rihanna bilder.. lite noobiga haha, men det bjuder jag på! ;) här kommer två av dom:

     

så.. vad tycker ni? :)

men här kommer dagens (eller kvällens..) hiss eller diss!

 

beyoncé - best thing i never had

dear god. jag älskar den här sången! beyoncé har en så grym röst.. vistja! jag tänkte skriva lite om vad jag gillar för slags musik och ge lite exempel på svinbra låtar!   och det kommer i det här inlägget.. för jag har ju iaf tråkigt så.. ;)


musik.

mina allra största idoler inom musik är rihanna och veronica maggio. jag älskar dom båda två!

varför jag älskar rihanna så mycket: hon har en amazing röst, och hon är så vacker och allting! jag ska ju på hennes konsert för er som missat det.. ;)

varför jag älskar veronica maggio: hon är så himla naturlig och hennes röst är så.. gud, det går inte att förklara! SVINBRA RÖST. men hennes texter är amazing..♥

artister jag också gillar: nicki minaj, beyoncé, david guetta, lmfao, shakira, jessie j.. och många fler! ^^

min musiksmak är väldigt blandad. jag gillar lixom allt. ^^ all lyssnare ;)


såhär ser min spotify lista ut:

gettin' over you - david guetta ft. lmfao, fergie, chris willis

sorry for party rocking - lmfao

the time (dirty bit) - the black eyed peas

we r who we r - ke$ha

memories - david guetta ft. kid cudi

finns det en så finns det flera - veronica maggio

push up on me - rihanna

run the world (girls) - beyoncé

best thing i never had- beyoncé

party rock anthem - lmfao

champagne showers - lmfao ft.natalia kills

did it on 'em - nicki minaj

moment 4 life - nicki minaj

fest i hela huset - basshunter

take a bow - main - rihanna

rabiosa - shakira

on the floor - jennifer lopez ft.pitbull

snälla bli min - veronica maggio

mitt hjärta blöder - veronica maggio

skin - rihanna

price tag - jessie j

mr.saxobeat - alexandra stan

välkommen in - veronica maggio

satan i gatan - veronica maggio

jag kommer - veronica maggio

good girl gone bad - rihanna

california king bed - rihanna

och många fler! orkar inte rabbla upp fler låtar.. >_>

 

så, ja. om ni har några tips på bra låtar så skriv! :D

baibai♥

Av moa karlsson - 30 juli 2011 15:12

hej! 

igår kom jag hem från lingvallen (gymnastiklägret i skåne, ängelholm) och vi hade det jätteroligt!!

nya saker jag lärde mig:

*roundat flickis salto SJÄLV

*roundat flickis sträckt salto (med pass, nästan själv!)

*åtta flickisar!

*dubbelpik

*dubbelvolt med halvskruv

*en och en halv skruv

*tzucka

*handvolt sträckt med halv skruv (nästan hel!)

och det var dom nya grejer jag lärt mig. vi hade iaf jätteroligt på lingvallen.

längtar redan tills nästa år!  

  

(min rygg på bilden!)

nyss pratade jag med wilma i telefon.. vi pratade i telefon i minst en timma.

wilma haapaniemi, om du ser det här vill jag bara att du ska veta att du är så himla snäll & rolig! du är en bästa vän man verkligen kan lita på. du finns i alla lägen! man kan verkligen lita på dig. älskar dig! ♥


men ja. det kommer bilder från lingvallen i nästa inlägg nån gång!   för jag orkar inte ladda upp massa bilder just nu.. (+ filmer! :D)

baibai ♥

Av moa karlsson - 24 juli 2011 15:41

längesen jag bloggade nu, så slänger upp ett inlägg nu!  

nu har jag nyss varit och duschat. helt osminkad nu för tillfället.. hm.

men a, gör de snart! :D

nu är jag inne på pappas dator. den är as seg..<3 men den har iaf webbcam! hihi min är ju trasig.. ;)<3

imorgon drar jag till lingvallen! yaaay det är ett gymnastikläger i skåne (ängelholm)! där kommer jag vara tills på fredag. det kommer bli awesome!

så måste liksom börja packa snart och så..

kommer två fula osminkade skabbiga bilder på mig nu! enjoy!  

 

 


bai bai, syns på fredag! om det inte kommer en liten mobilblogg nångång :D inte för att jag tror det.. men aa xd

Av moa karlsson - 18 juli 2011 16:47

hej 

nu sitter jag här och försöker fixa mina naglar. det går inte så bra.. jag såg den här videon:

och tänkte att jag skulle försöka göra likadant. och det gick inte bra alls xd

haha, det är svårare än man tror..  

idag har jag inte gjort något speciellt, förutom att försöka fixa mina naglar. och det har jag gjort dom senaste timmarna nu..

men sen bestämde jag mig för att inte ha något nagellack på mina naglar alls, så istället polerade jag dom. det blev bra!  

sitter nu och lyssnar på beyoncé - best thing i never had! hennes röst är awesome. gillar verkligen beyoncé! fast inte mer än rihanna...

för er som inte följde min gamla blogg så ska ni nu få veta att jag älskar rihanna.

hon är verkligen min idol! jag & wilma och kanske isabella ska gå på hennes konsert i globen den 2 november.. längtar! :o

 


bai bai ♥

Av moa karlsson - 17 juli 2011 12:46

nu kommer fortsättningen..

bilder från legoland:

     


dagen efter att vi var på legoland var vi på Djurs Sommarland. där var det också jätteroligt!! men har knappt några bilder alls därifrån, eftersom jag var väldigt upptagen med att göra grejer haha..

men här kommer dom få bilder jag tog!

       

det var typ alla bilder...

nästa dag var vi också på djurs sommarland, fast det spöregnade hela tiden då!

men det var jättecoolt för det var en vattenshow (utomhus i spöregnet) där det var några som hoppade från typ 25 meters höjd ner i en 2,5 m djup pool! det var jättecoolt. sen gjorde dom massa volter, dyk m.m

på fredagen åkte vi med båten hem. sen så stannade vi i örebro (som jag sa i föregående inlägg) hos mammas och pappas kompis maria.

det var allt!


förresten, ska till lek och buslandet idag med emma! tummen upp för det..  

baibai ♥

Av moa karlsson - 17 juli 2011 11:54

hej! 

har inte bloggat på typ superlänge nu..?

har varit i danmark & så.. men iaf, jag kom hem i fredags typ klockan halv 11 eller nåt på kvällen. vi stannade till på hemvägen hos mammas och pappas kompis maria och fikade lite och åt middag. hon har en sångstudio hemma, och hon sjunger jätte bra!! jag tycker hon borde lägga ut sina låtar på youtube, men hon vet inte ifall hon ska göra det eller inte.. men om hon gör det länkar jag direkt! :D

men det var kul i danmark. i måndags åkte vi hemifrån klockan nio tillsammans med mammas och pappas kompisar jenny och kim (och deras barn saga). det tog typ 4 timmar att åka till göteborg. för det var dit vi skulle för att sedan ta förjan till fredrikshavn. men på vägen så fick vi stå i bilkö i ca 45 minuter kanske, pga en LASTBILSBRAND. och det händer ju liksom inte så ofta.. så det blev lite stressigt! ^^

sen så fick vi punktering på högra bakhjulet på bilen (har aldrig hänt förut) så vi fick stanna vid en mack och byta däck..! haha ännu stressigare!!

men vi kom fram till båten åtta minuter innan incheckingen stängde, så vi hade tur.

vi åkte båten "stena line" och det tog tre timmar. här kommer lite bilder från båten:

 

  

     


när vi kom fram efter en 3 timmars lång båttur åkte vi bil i ca två timmar till hotellet. har ingen bild på hotellet, men ja  

vi gick och la oss nästan direkt när vi kom fram till hotellet.

nästa morgon (tisdagen) så var vi på legoland! det var jätteroligt där. fast det var SUPERMYCKET FOLK. det var det enda som var dåligt med det..

det fanns karuseller, lekgrejer, affärer, souvenirshop, godis, resturanger,legosaker och mycket mer.. nu kommer bilder!! :D

                             

alla bilder får typ inte plats i det här inlägget..! kommer mera!!  

Av moa karlsson - 7 juli 2011 19:37

hej! 

idag har jag varit på oknöbadet med familjen.. det var faktiskt ganska roligt!

min kusin leo och hans familj var också där med leos kompis.

jag badade och solade! mest solade..  det är jäääääääätte lång grunt där! man kan gå ut typ 10 m ut i vattnet och vattnet är upp till magen. men det är riktigt fint där.

 

vi kom hem vid 5 tiden eller nåt..


sen efter det har jag inte gjort nånting speciellt. varit ute, och jaa.. gjort inget speciellt. igentligen skulle jag ha varit med wilma (www.wilmasdagar.blogspot.com) men hon skulle vara med typ nån madde .. eller nåt..

imorgon ska jag va med isabella kanske wilma oxå , jag vet inte?

men a, här kommer dagens "hiss eller diss?" ^^

 


älskar båda låtarna!

LMFAO ♥

bai ^^

Av moa karlsson - 3 juli 2011 17:09

hej 

hade glömt bort bloggen hehe ^^ det är därför jag har varit dålig med uppdateringar!

iaf, jag har ett val av vad jag kan göra i sommar, men vet inte ifall jag vill 

här kommer det:

våran familj har åkt till finland varenda år på sommaren. i år ska vi inte göra det. men då frågade pappa ifall jag ville åka till finland med erja (min granne) och marjaana (min faster) och deras familjer.. men jag vet lixom inte ifall jag vill! jag vill ju såklart till finland.. men kanske inte med dom.. aja, vi får se hur jag gör..!

vad tycker ni?

 

iaf, idag har jag inte gjort ett skit. har haft as tråkigt D; men ska kanske baka nåt sen.. får se vad det blir! 

här kommer dagens "HISS ELLER DISS?"!!

 

Jessie J - Price Tag (feat B.o.B.)  

jag tycker självklart hiss! för jag äääääälskar den här låten!!  

nu kommer lite random bilder på vad jag har gjort i veckan..

 

var på krampan och badade med isabella ^^

 

haha flum :D 


  hon sov över hos mig.. och ja, kul hade vi! xD 

     

bai ♥

Presentation


Hej! Jag heter Moa Karlsson och är en 13-årig tjej från Strängnäs. Jag bloggar om vad jag gör på dagarna, musik, gymnastik, Rihanna och massa annat. Hoppas ni gillar bloggen! Släng gärna in en liten kommentar också. Puss!

Fråga mig

12 besvarade frågor

Omröstning

hur vill ni att mina inlägg ska vara?
 korta med mycket bilder.
 långa med mycket bilder.
 korta med få bilder.
 långa med få bilder.
 spelar ingen roll/bryr mig inte.

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

Gästboken

                                                                          


Ovido - Quiz & Flashcards